חתול הינו חיה שונה בתכלית מכלב. אי אפשר להאכיל חתולים במזון כלבים, ולהיפך. הדרישות התזונתיות שלהם שונות.

חתול צריך  אחוז גבוה יותר של חלבונים במזונו . עד לפני כעשרים שנה היינו רואים מחלת לב מסוימת אצל חתולים , מחלה שנגרמה בגלל חוסר  של חלבון מסוים( טאורין ) היום, מוסיפים את החומר הזה לכל המזונות האיכותיים של חתולים ושכיחות המחלה ירדה פלאים.

בטבע חתולים הם טורפים, אוכלי בשר. מערכת העיכול שלהם מותאמת לאכילת בשר. המעיים שלהם יותר קצרים משלנו  והם מסוגלים לעכל חלבונים ביעילות רבה משלנו. מזונות איכותיים של חתולים מכילים חלבונים.  חתול לא אמור לאכול ירקות .

יש להבדיל בין תזונת גורים לתזונת חתולים בוגרים.

עד גיל שנה חתול  גדל, ויש לספק לו מזונות המכילים חלבון איכותי באחוז גבוה יותר מזה של חתול בוגר.

יש חשיבות רבה  לאיכות המזון:  מזון פחות איכותי  עלול להשפיע על מצב הבריאות של החתול. חתולים , עלולים  לפתח  מחלה של דרכי השתן (FUS) הקשורה באופן מובהק למזון שהם אוכלים. הוכח שמזונות ירודים (למשל אלה שנקנים בסופרמרקט)  מעלים את שכיחות המחלה בחתול.

חתולים הם חיות מאד בררניות, כשמדובר באוכל שלהם.

חוש הריח , המאוד מפותח אצלם , הוא המנחה אותם בבחירת מזונם. (אנחנו יודעים למשל, שחתול מצונן מפסיק לאכול בגלל שהוא לא מסוגל להריח את המזון!)

גם יצרני המזון יודעים את זה. וכך דווקא למזונות הזולים והפחות איכותיים הם מכניסים הרבה חומרי ריח וטעם  המפתים את החתול לאכול. חשוב שבעלי החתול יקפידו על בחירת מזון איכותי  שהחתול יאהב. ולא יסתפקו במזון זול בו איכות החלבונים נמוכה.  .

 

 

יש הרבה מזונות בשוק וההיצע הרחב עלול לבלבל. כיוון שתזונה נכונה מגיל צעיר היא כל כך חשובה כשמדובר בגדילה, התפתחות ורפואה מונעת , אנחנו מתייחסים  לנושא הזה כבר במהלך הבדיקה הראשונה של הגור.

נשמח אם תפנו אלינו ב"מרכז וטרינרי  השרון" להתייעצות, בכל מקרה של ספק.