למה חשוב לנקות שיניים לכלב?

אנחנו מצחצחים שיניים פעמים ביום  והולכים לשיננית פעם או פעמיים בשנה. תארו לעצמכם שלא היינו מצחצחים שיניים.  איזה ריח נורא היה בוקע לנו מהפה!

כלבים בד"כ לא מצחצחים שיניים. שאריות מהאוכל נשארות בתוך פיהם. כשיש שאריות מזון , החיידקים שבפה " חוגגים". הם למעשה ניזונים משאריות המזון ויוצרים על השיניים רובד חיידקי שנקרא אבנית. אם אם לא מנקים את האבנית נוצרת דלקת בחניכיים , בעיקר בנקודת המפגש שבין השן לחניכיים.

עם הזמן האבנית  מתקשה . בשלב זה כבר אי אפשר להסירה בעזרת צחצוח רגיל.

בהמשך דלקת החניכיים מחמירה ומתפתחת עששת.  בשלב הזה מתערער החיבור בין השיניים לחניכיים והכלב עלול לאבד שיניים. רוב האנשים לא מודעים לכך שהשיניים "מתנדנדות" , אבל שמים לב לריח הרע מפיו של הכלב.  הכלב יתקשה בשלב זה לאכול מזונות מוצקים  (כשהשיניים שלך מתנדנדות – כואב לך) .בנוסף הוא עלול לרייר.

איך אפשר למנוע דלקת חניכיים?

מאד מומלץ לצחצח לכלב שיניים. יש משחות מיוחדות לכלבים, מותר לבלוע אותן וכלבים בד"כ אוהבים את הטעם.

צריך להרגיל את הכלב לצחצוח עצמו. יש מברשות שיניים מיוחדות לכלבים.  מברשת כזו נראית כמו אצבעון וממש מלבישים אותה על האצבע ובעדינות מכניסים אותה לפיו של הכלב ומשפשפים את אזור החניכיים. בהמשך אפשר לעבור למברשת שיניים של כלבים עם ידית ארוכה , ולנקות במידת האפשר את כל השיניים.

כששכבת החיידקים שעל השיניים מתקשה והופכת לאבן – צחצוח רגיל כבר לא יעזור , ויש לקחת את הכלב לווטרינר .לניקוי שיניים.

ניקוי שיניים מתבצע בדיוק עם אותה מכונה שרופא השיניים מנקה את השיניים שלנו. בהבדל אחד: את הכלב צריך להרדים כדי שאפשר יהיה לנקות את השיניים שלו בצורה יסודית. אנחנו משתמשים בהרדמה קלה ומשתדלים לבצע בדיקת דם לפני ההרדמה כדי לוודא במידת האפשר שהכלב בריא.

כל כמה זמן צריך לקחת את הכלב לניקוי שיניים?

זה תלוי בגזע הכלב. גזעי כלבים קטנים- פודלים, יורקשיירים ומלטזים לדוגמה חייבים ניקוי  יסודי פעם בשנה ולפעמים אפילו  פעמיים בשנה  גזעי כלבים גדולים פחות רגישים לבעיות שיניים.

אם אינכם בטוחים- קחו את הכלב לווטרינר  כדי שיעיף מבט. יש  לנו שני סוגי ביטוחים שנתיים. אחד מהם כולל ניקוי שיניים.

עששת לא פוגעת רק באיכות החיים של הכלב., ושלכם. (כי ריח רע מפה הכלב זה לא תענוג גדול).

חיידקים בשכבה שמצטברת בחניכיים עלולים לנדוד  ולהגיע לשריר הלב ולגרום למחלת לב.

צחצחו לכלב שיניים וקחו אותו לניקוי שיניים במידת הצורך.